İkamet ve Göç

İkamet izni nasıl ve nerden alınır?

e-ikamet.goc.gov.tr üzerinden online başvuru yapıldıktan sonra istenen belgeler ile birlikte randevu gününde üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gidilmesi gerekmektedir.

İkamet izni için gerekli olan belgeleri nereden öğrenebilirim?

Öğrenciler, e-ikamet.goc.gov.tr adresi üzerinde başvurularını tamamladıktan sonra gerekli olan belgeler ilgili başvuru formunda belirtilmektedir. Ayrıca e-ikamet sistemi ekranında istenen belgeler kısmında da yer almaktadır. YİMER – 157 aranarak da belgeler hakkında detaylı bilgi alınabilir.

İkamet izni ve kişisel ikamet izni başvuru durumum ile ilgili nasıl ve nereden bilgi alabilirim?

Üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine giderek veya YİMER-157’yi arayarak bilgi alabilirsiniz.  

Mevcut ikamet izninin uzatılması için ne zaman başvuruda bulunulması gerekir?

Uzatma başvuruları, ikamet izni süresinin dolmasına 60 gün kalmasından itibaren ve her koşulda ikamet izni süresi dolmadan önce yapılır. İkamet izini yenileme başvuruları e-ikamet.gov.tr adresinden randevu alınarak istenen belgeler ile birlikte üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine yapılmaktadır.  

Randevu günümde il göç idaresine gidemezsem bir yaptırımı var mıdır?

Başvurunuz işleme alınmaz. İkamet izin süreniz devam ediyor ise yeni bir randevu alabilirsiniz. Ancak ikamet izin süreniz sona ermiş ise ikamet ihlali durumuna düşersiniz.

İkamet izni başvurusuna ilişkin defter harç bedeli (belge bedeli) YTB / Türkiye Bursları tarafından karşılanır mı?

İkamet uzatma başvurusu esnasından öğrencilerimiz tarafından yapılan defter harç bedeli (belge bedeli) ödemelerinin YTB tarafından geri ödemesi yapılamamaktadır. 

İkamet başvurusunda bulundum. Değerlendirme süreci içerisinde yurtdışına çıkabilir miyim?

Başvuruda bulunan öğrencilerimize randevu gününde il göç idaresi müdürlüğü tarafından ikamet izni müracaat belgesi düzenlenmektedir. Ülkeden çıkış yapabilmek için bu belgenin İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından onaylanması gerekmektedir. Müracaat belgesinin onaylı örneği öğrencilerimize 15 gün içerisinde dönmek şartıyla çıkış-giriş hakkı sağlamaktadır.  

Farklı bir ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne ikamet başvurusundan bulunabilir miyim?

Kanun gereği öğrenci ikamet izin başvuruları sadece üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine yapılabilmektedir. Farklı bir ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne öğrenci ikamet izni başvurusu yapılamamaktadır. 

Eksik belge için kaç gün süre verilir?

Eksik belgelerin tamamlanabilmesi için İl Göç İdaresi Müdürlükleri 30 güne kadar süre verilebilir. Eksik belgelerin tamamlanarak İl Göç İdaresi Müdürlüklerine zamanında götürülmemesi durumunda başvurunuz işlemden kaldırılır. 

Geçerlilik süresi dolmuş pasaportum ile ikamet başvurusundan bulunabilir miyim?

Kanun gereği geçerlilik süresi dolmuş pasaport ile ikamet uzatma başvurusu yapılamaz.  

İkamet iznim varken yurt dışına çıktım, ancak ikamet iznim yurt dışında bitti, yurt dışında ikamet iznimi uzatabilir miyim?

Kanun gereği ikamet izin başvuruları yurt dışında alınamamaktadır. Yurt dışında bulunduğu sürede ikamet izni süresi biten öğrenciler, iki ülke arasındaki vize rejimine göre ülkemize giriş yapabileceklerdir.  

İki farklı YU (Yabancı Uyruk) numaram var ne yapmalıyım?

Üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne giderek, mükerrer YU numarası bileştirme başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.