e-ikamet.goc.gov.tr üzerinden online başvuru yapıldıktan sonra istenen belgeler ile birlikte randevu gününde üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gidilmesi gerekmektedir.
Öğrenciler, e-ikamet.goc.gov.tr adresi üzerinde başvurularını tamamladıktan sonra gerekli olan belgeler ilgili başvuru formunda belirtilmektedir. Ayrıca e-ikamet sistemi ekranında istenen belgeler kısmında da yer almaktadır. YİMER – 157 aranarak da belgeler hakkında detaylı bilgi alınabilir.
Üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi
Müdürlüklerine giderek veya YİMER-157’yi arayarak bilgi alabilirsiniz.
Uzatma başvuruları, ikamet izni süresinin dolmasına 60 gün
kalmasından itibaren ve her koşulda ikamet izni süresi dolmadan önce yapılır.
İkamet izini yenileme başvuruları e-ikamet.gov.tr adresinden randevu alınarak
istenen belgeler ile birlikte üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi
Müdürlüklerine yapılmaktadır.
Başvurunuz işleme alınmaz. İkamet izin süreniz devam ediyor
ise yeni bir randevu alabilirsiniz. Ancak ikamet izin süreniz sona ermiş ise
ikamet ihlali durumuna düşersiniz.
İkamet uzatma başvurusu esnasından öğrencilerimiz
tarafından yapılan defter harç bedeli (belge bedeli) ödemelerinin YTB
tarafından geri ödemesi yapılamamaktadır.
Başvuruda bulunan öğrencilerimize randevu gününde il göç
idaresi müdürlüğü tarafından ikamet izni müracaat belgesi düzenlenmektedir.
Ülkeden çıkış yapabilmek için bu belgenin İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından
onaylanması gerekmektedir. Müracaat belgesinin onaylı örneği öğrencilerimize 15
gün içerisinde dönmek şartıyla çıkış-giriş hakkı sağlamaktadır.
Kanun gereği öğrenci ikamet izin başvuruları sadece
üniversitenin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüklerine yapılabilmektedir.
Farklı bir ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne öğrenci ikamet izni başvurusu
yapılamamaktadır.
Eksik belgelerin tamamlanabilmesi için İl Göç İdaresi
Müdürlükleri 30 güne kadar süre verilebilir. Eksik belgelerin tamamlanarak İl
Göç İdaresi Müdürlüklerine zamanında götürülmemesi durumunda başvurunuz
işlemden kaldırılır.
Kanun gereği geçerlilik süresi dolmuş pasaport ile ikamet
uzatma başvurusu yapılamaz.
Kanun gereği ikamet izin başvuruları yurt dışında
alınamamaktadır. Yurt dışında bulunduğu sürede ikamet izni süresi biten
öğrenciler, iki ülke arasındaki vize rejimine göre ülkemize giriş
yapabileceklerdir.
Üniversitenizin bulunduğu ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne
giderek, mükerrer YU numarası bileştirme başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.